Vajon a mesterséges intelligencia méri a motivációt

Szerző: 
MPS
|
2019.07.12.

Képzeljük el, hogy egy napsütéses szombat reggelen útnak indulunk, hogy az ebédhez tervezett ízletes, fahéjas almás pitéhez almát vásároljunk. A szupermarket polcaink találkozunk zöld, piros, sárga almákkal, majd el kell döntenünk, hogy melyikből vásárolunk.

motiváció

Vajon a három alma közül el tudjuk-e biztosan dönteni ránézésre, akár tapintással, szaglással, hogy melyik édes? Hogy melyik megfelelő állagú? Hogy hány magja van? Valószínűleg, anélkül, hogy felvágnánk és megkóstolnánk, nem.

Most képzeljük el, hogy a piacra megyünk a szupermarket helyett, ahol a megszokott, kedves mosoly és rokonszenves kedves szavak fogadnak minket a piac hátsó sarkában, a kedvenc zöldségesünknél. A kérdésünkre, hogy a pitéhez milyen almát ajánl, rögtön elmondja, hogy melyik almája milyen ízű, milyen állagú, akár meg is kóstolhatjuk és eldönthetjük magunk, miből viszünk.

Nagyjából így megy ez a toborzás és a HR esetében is. Ez a két üzleti terület azért fontos, hogy a felvett munkavállalók és potenciális jelöltek a lehető legjobbak legyenek szakmailag és természetesen a leginkább illeszkedjenek a cég értékrendjébe. Amikor a vezetőség három önéletrajzból kell, hogy válasszon, előszűrés és előzetes telefonos vagy személyes beszélgetés nélkül, nehéz dolga van. Egy önéletrajzból nem mindig derül ki, hogy mennyire motivált, elhivatott a jelölt, hogy vajon beilleszkedik-e majd a cégkultúrába, hogy számára is azok az értékek a fontosak, amelyek a cégnek. Ebben a toborzó kolléga vagy cég, illetve a HR osztályunk tud nagy segítséget nyújtani.

A HR és recruitment csapatok munkáját azonban nagyban támogatják az innovatív programok és eszközök. Habár nem kapcsolhatjuk ki az emberi erőforrásokból az embert, a tevékenységét optimalizálhatjuk a technológiai fejlődés segítségével. 2018-ban egy rendkívül átalakult piaci helyzettel álltunk szemben HR szempontból. A munkavállalók elvárásai nagyban megváltoztak. Egyre erősödik a verseny a jelöltekért, akik interaktív, impulzus-gazdag munkakörre és ugyanilyen kiválasztási folyamatra vágynak. A HR csapatoknak a kiválasztás és a klasszikus munkavállalói életciklust érintő folyamatok mellé számos más, márkaépítő és szervező tevékenysége lett, így kevesebb idejük marad a visszajelzésekre és a jelöltek által a leginkább értékelt folyamatos kommunikációra a leendő munkavállalók felé. Ráadásul a cégek nagyon hasonló soft skilleket keresnek, így több ajánlat jut egy potenciális jelöltre, aminek következtében dinamikusabb és inger gazdagabb toborzási folyamatokra van szükség.

motiváció

Mi éppen azt látjuk az ügyfeleink és a jelöltek esetében, hogy a hús-vér ember jelenléte a legfontosabb a munkaerőpiaci szereplők számára. Ha a jelölt nem talál egy nevet, arcot és elérhetőséget a toborzóhoz vagy HR-es kollégához, akkor nem is szívesen indul el a kiválasztási folyamatban. A karrierlehetőségeknek nevet, arcot és hangot kell adnunk, hitelesnek és igazinak kell lennünk, mert a rossz jelölt élményt nyújtó folyamatoknak hamar híre megy.

De miben segíthet a technológia? Ahogy minden más szakmai területen, a HR területén is számos olyan lehetőségünk van már, ami könnyítheti és gyorsíthatja a munkánkat.

HR-ben használhatjuk a technológiai újításokat az alábbi területeken;

  • munkavállalói elégedettség mérés,
  • bérszámfejtés,
  • talent pipeline,
  • képzések,
  • on-boarding,
  • szabadságok jóváhagyása,
  • munkavállalói gyakori kérdések megválaszolása,
  • karrierút tervezés,
  • teljesítmény értékelés.

A Recruitmentben már a folyamat elején jó szolgálatot tehetnek a digitális rendszerek, mint a

  • külső önéletrajz adatbázisokat pásztázó algoritmusok,
  • a chatbotok a jelölteknek való rapid válaszadás érdekében,
  • a videóinterjú alkalmazások,
  • az online, interaktív, játékos szakmai vagy személyiség tesztek,
  • a virtuális asszisztensek, akik jeleznek a toborzónak, amikor kapcsolatba kell lépnie a jelölttel.

Emellett olyan innovatív rendszerek is léteznek, amelyben a jelöltek láthatják milyen státuszban van a jelentkezésük és kommunikálhatnak a céggel is.Ha a leginnovatívabb megoldásokról beszélünk, akkor nem mehetünk el a kiválasztási folyamat adminisztratív részeit majdnem teljesen automatizáló eszközök mellett.

Mya, a virtuális mesterséges intelligenciával működő asszisztens képes az interjúkat videóképpel lefolytatni, a beszélgetést szöveggé alakítja, megszólítja a passzív és aktív jelölteket is a közösségi hálókon található információk alapján. Képes ajánlásokat megfogalmazni a toborzónak, hogy vajon mennyire illeszkedik a cégkultúrába az adott jelölt, illetve már integrálja a Facebook Messenger alkalmazást is. Emellett analitikákat is gyárthatunk vele gombnyomásra, Ehhez hasonló, számos más funkciót is lefedő alkalmazások vagy cégek például; Skillate, Belong, Parlo, Retarget, Entelo, Interviewed. Érdekesség, hogy a legtöbb ilyen program India Szilícium-völgyének terméke, ne az Egyesült Államokból indult.

digitális megoldások alkalmazása nagyban javíthatja a jelöltek élményét a folyamatban, gyors válaszokkal, dokumentált előrehaladással, kisebb előítéletekkel, azonban mindenképpen szükséges lesz hozzá a személyes kontaktusra, egy névre, egy telefonszámra akit kereshetnek és folyamatos kapcsolatban lehetnek a céggel. Emellett nagyon meghatározó lesz a jelölteknek a "kémia " és a környezet is, amikor ellátogatnak a cégünkhöz, így javasolt ezt mindenképpen élménnyé tenni számukra.

motiváció

Hogy a jelöltek mit tehetnek ha digitalizált kiválasztási folyamatban vesznek részt?

  1. első körben mindenképpen fontos az önéletrajz hatékony megírása, rengeteg szakmához kapcsolódó és a megcélzott pozícióhoz kapcsolódó mozaikszó, rövidítés, szakmai zsargon használata javasolt, mert az automatizált kiválasztást segítő rendszerek kulcsszavakra és azok gyakori előfordulására szűrnek, így garantálható, hogy benne legyen a kiválasztottak között a CV-nk.
  2. videóinterjú esetén érdemes egy jó kamerával és mikrofonnal felszerelkeznünk, megfelelő fénymennyiséggel ellátni az interjú helyszínét és semleges hátteret választani. Mindenképpen jegyzeteljünk és előtte gyakoroljunk valakivel, hogy ne érjen minket váratlanul a helyzet.

De mit tehetünk a toborzásért munkaadóként a digitális világban?

motiváció

  • Először is építsünk erős, hiteles munkáltatói márkát online.
  • A kiválasztási folyamatunkat egyszerűsítsük, maximum 3 körre és világosan kommunikáljuk.
  • Legyen érthető, strukturált és átlátható karrieroldalunk
  • A lehető legtöbb információt osszuk meg a karrieroldalon, képeket vagy videókat a cégről, a napi céges életről, a kollégákról, team buildingekről
  • Kérjük toborzóink, HR-eseink segítségét, hogy a kapcsolattartás folyamatos legyen a jelöltekkel, időben választ kapjanak és igazi figyelmet adhassunk nekik
  • Használjuk a digitális megoldásokat, egyszerűsítsük a HR csapatunk és toborzóink életét, nyerjünk időt, hogy szakmájuk emberi oldalát erősíthessék!

motiváció

Tehát a digitalizáció nem feltétlenül rossz. Időt nyer nekünk, hogy azt tehessük amihez a legjobban értünk és ami miatt ezt a pályát választottuk. A repetitív és admin folyamatokat felgyorsítja, így kevésbé lesz monoton a toborzók és HR-es kollégák munkája is, így motiváltabbakká is válnak. Vágjunk bele és próbáljunk ki egy automatizációs megoldást még ma!

Összes bejegyzés
chart-barsrocketbullhornmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram