A General Motors élén vezérigazgatóként Mary Barra áll 2014 év eleje óta, most kicsit több, mint négy évvel később egy újabb tehetséges hölggyel gyarapították a világ legnagyobb autógyárának vezetőségét.
Dhivya Suryadevara szeptember elsejétől követi a poszton Chuck Stevenst. Az indiai származású, 39 éves Dhivya számos fontos és meghatározó üzleti döntés középpontjában állt az utóbbi években. Hozzá köthető a két legfontosabb és legjelentősebb döntés is, az "önvezető" autók prototípusát gyártó Cruise startup felvásárlása illetve a tavalyi év egyik legnagyobb volumenű üzlet, az Opel eladása a Peugeuot-ot tulajdonló PSA-nak.
Dhivya Indiában fejezte be főiskolai tanulmányait, majd 22 évesen az Egyesült Államokba költözött, hogy a Harvardon tanulhasson tovább. Immár 13 éve dolgozik a vállalatnál, 2016-ban Automotive News Rising Star díjat kapott és a detroit-i Crain's Detroit Business magazin megválasztotta a "Crain's Detroit Business 40 Under 40" nyertesének.
Elmondása szerint sosem gondolta, hogy egy autógyártó cégnél fog karriert csinálni, egy dolgo hajtotta, hogy mindig nyitott volt az új és kihívást jelentő, komplex feladatokra, melyeket maximálisan megtalált a GM-nél. Ezt a mélyről fakadó küzdőszellemet édesanyja példájából hozza, aki Dhivya-t és két testvérét egyedül nevelte fel Indiában, nehéz körülmények között. Dhivya elmondta; édesanyja számára a legfontosabb az volt, hogy gyermekei kiváló taníttatásban részesüljenek, hogy biztosítsa a három testvér jövőjét.
A General Motors egyébként így egyike lett a mindössze két Fortune 500 cégből, amelyet két hölgy vezet, a másik a Hershey, az amerikai csokoládégyártó nagyvállalat. A világ ismét tett egy lépést a tényleges diverzitás és egyenlőség felé, melyet reméljük sok nagy vállalat követ majd. A munkaerő diverzitása és a vezetői pozíciók közötti nemek arányának javulása egy folytonos tendencia, amely évek óta tart, de hazánkban talán idén tetőzik majd.
Mi is igyekszünk segíteni a cégeknek a felkészülésben és a környezeteik megfelelő kialakításában, a Variety in Talent programunk segítségével. Számos cégnél látjuk, hogy az igény megszületik a sokszínű és diverz emberállományra, de sajnos nem minden esetben tudják megfelelően kommunikálni a megfelelő döntéseket meghozni, támogatni ezt a folyamatot. Ezért fontos, hogy az ilyen szabályzatok kialakításakor a célközönség igényeit maximálisan szem előtt tartsuk, hogy a diverz tehetségekben maguktól megformálódjon a gondolat, hogy ott akarnak dolgozni.
Aki esetleg tovább olvasna, vagy érdekli az interjú Dhivya-val, az alábbi linken megtalálja a CNBC-n: