Ha a tapasztalat kellemes, a jó vélemény hamar terjed

Szerző: 
MPS
|
2018.06.29.

Számukra a legmegnyerőbb és egyben a legkiábrándítóbb része lehet az álláskeresésnek a recruiterrel vagy a cég HR-es munkatársával való találkozás. Annak érdekében, hogy ez a találkozás kellemes nyomot hagyjon a jelöltekben nem csupán a mi szakértelmünkre vagy jó interjúhangulatra van szükség. Vegyük szemügyre a folyamatot az elejétől a jó vélemény szempontjából.

A jelölt és a toborzó vagy HR-es között az első kapcsolat létrejöhet az előbbi szándékából, ilyenkor legtöbbször egy automatikus üzenettel hálálják meg a jelentkező bizalmát. Sajnos a folyamat már itt megakadhat, amennyiben nem áll rendelkezésre a megfelelő technológia, vegyük azonban most az optimista esetet. Az interjú utáni kommunikáción is sok múlik. Ha ugyanis a jelöltnek nem adunk időben információt, érdeklődése apadhat, bizalma meginghat a másik félben. Akár hisszük, akár nem, az interjút követő 36 órán belül már szignifikáns fordulat állhat be az események alakulásában a jelölt részéről. Először kételyek ébrednek benne, hogy jól szerepelt-e, később a toborzó/HR-es/ a cég megbízhatatlanságát boncolgatja rossz esetben minden fórumon, ahol teheti, végül kellemetlen szájízzel távozhat a folyamatból.

Az utóbbi 2-3 évben a harc a megfelelő “high flyer” jelöltekért olyannyira kiéleződött, hogy a munkáltatóknak minden eszközt be kell vetniük; ehhez tartozik a “szexi” branding és a jelentkezők bizalmának elnyerése. Esetenként a jelöltek kellemetlen tapasztalatai kifejezetten gyorsan rombolhatják a cég gondosan felépített arculatát, így az ajánlásoktól is eleshetnek. A “candidate experience” rendkívül meghatározó aspektusa a munkánknak, hiszen hiába az employer branding-be ölt energia, idő és pénz, ha a jelentkezők nem tapasztalják azt a nyíltságot, közvetlenséget, szavahihetőséget és hitelt amelyet a márkánk sugall. Azonban ha a tapasztalat kellemes, a jó vélemény hamar terjed az internet villámgyors világában.

De mit tegyünk, hogy a tapasztalat jó legyen? Egy felmérésben a jelentkezők többsége egy maroknyi egyszerű, de annál fontosabb pontban szedte össze a kellemetlen tapasztalatok kiváltó okait. Szörnyen sokat vonhat le az élményből számukra a hosszú és zavaros jelentkezési folyamat, valamint a kevés információ a feladatkörről a hirdetésben, esetleg a személytelen hangvétel. Ezután következik a sorban, a mindannyiunk által ismert panasz; az elérhetetlen és arctalan toborzó/felelős kolléga, a visszaigazoló email teljes hiánya és végül, hogy soha többé nem hallanak a jelentkezésük vagy a pozíció állapota felől.

Ezek után egyértelmű, hogy a fenti hibákat elég lenne szimplán nem elkövetni és már sínen is vagyunk? Vagy mégsem? Fontos leszögezni, hogy a legegyszerűbb a jelölt és a toborzó számára is, ha tudja mire számíthat. Időbeliség, a folyamat lépéseinek tisztázása, várható válaszidők lefektetése már önmagában is megfelelő irány a félreértések és rossz tapasztalatok megelőzéséhez.

Még egy fontos szemszög, hogy a toborzó nyilván nem egy jelölttel tartja a kapcsolatot egyszerre, így mindegyikükkel időben kommunikálni kihívást jelenthet. Nagyban segítheti munkánkat, ha minden héten egy fix, naptárunkban mások számára is egyértelműen jelölt időintervallumban gyorsan áttekintjük kiknek tartozunk még válasszal a héten és egyszerre megválaszoljuk minden visszajelzést kérő levelünket.

Az MP Solutions-nél rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a ma jelöltjei a holnap kapcsolataivá válhassanak, fontos számunkra, hogy ügyfeleink is lássák a recruitment folyamatának esetleges buktatóit. Nem véletlen tehát, hogy mi is foglalkozunk a témával és sokéves tapasztalatainkat segítségül hívva 2018-ban is azon leszünk, hogy könnyítsük a velünk dolgozó cégek dolgát, hogy pozitív benyomást hagyjunk a velünk találkozó jelöltekben.

2018-ban tehát a legfontosabb a recruitment emberi mivoltát erősítenünk, a személyességet és elérhetőséget hangsúlyoznunk és gyakorolnunk!

Miközben az elkövetkező percekben lassan elfoglaljuk helyünket a már említett karosszékben, hogy most már nyugodt lelkiismerettel várhassuk az ünnepeket és az új esztendő beköszöntét, kívánjuk minden toborzó kollégánknak, hogy a jövő évben is nagy sikereket érjenek el és minden lépésüket kísérje szerencse és elismerés!

Kellemes Ünnepeket és Boldog Új Évet!

U.I.: Aki annyira belejött, hogy tovább olvasgatna a témában, az alábbi business 2 community  oldalán megteheti! 🙂

Fotó: Katemangostar/Freepik

Összes bejegyzés
chart-barsrocketbullhornmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram