Olyan cégek esetében, akik tervezik, hogy hazánkban irodát nyitnak, nagy segítség lehet, egy piaci feltérképezés. Ilyen esetben vizsgáljuk az érintett iparágat, a munkaerőpiaci szükségleteket, esetleges konkurens cégeket, és számos egyéb aspektust.
Stratégiai partnerként nem csak a bérek és juttatási csomagok feltérképezésében nyújtunk segítséget ügyfeleinknek, hanem abban is, hogy milyen képe van a munkaerőpiacnak a cégről és hogyan erősíthető a munkaerőpiaci attraktivitás.
Egy külföldi cég számára fontos információ lehet, hogy a magyar munkavállalók milyen körülményeket keresnek a cégeknél, milyen végzettséggel és nyelvtudással rendelkeznek, milyen bér igényeik vannak. Ez segíthet a döntésben, akárcsak a munkáltatói márka stratégia, amelynek pozicionálásában szintén segítséget nyújt egy market mapping szolgáltatás.
Fontos, hogy a munkavállalókat hol és milyen módon szólítja meg a cég, hiszen lehet bármilyen fantasztikus egy vállalat, amennyiben ez nem jut el megfelelőképpen a potenciális jelöltekhez, a toborzás komoly akadályokba ütközhet.
A hazai irodanyitást általában kifejezett célra tervezik a cégek, azonban egy piackutatás gyakran más megvilágításba helyezheti ezeket a célokat. Számos esetben kiderülhet, hogy nem csupán azokra a feladatokra találhatnak megfelelő munkaerőt hazánkban, mint amire tervezték.
A megfelelő jelöltek és a magyar munkaerőpiac feltérképezésekor olyan szakemberek potenciális lelőhelyére is bukkanhatunk, amelynek köszönhetően egy hazai iroda funkciói bővülhetnek. Ezzel további költségeket takaríthat meg a cég, hiszen hazánkban köztudottan hatékony munkaerőt találhatnak a beruházó vállalatok, a nyugati bérköltségek töredékéért egyes esetekben.
Hazai vállalatok esetében gyakran előfordul, hogy a juttatási csomagok, bérek és előrelépési lehetőségek régiek, évekkel ezelőtti munkaerőpiaci helyzetnek felelnek csupán meg. Ilyen esetben egy attraktiv cég is hamar a munkavállalók választási rangsorának sereghajtói poziciójában találhatja magát.
Ezt elkerülendő javasoljuk a piackutatási szolgáltatásunkat, melyet évente megismételve partnereink egy gyorsan, dinamikusan változó iparágban is hatékonyan vehetik fel a verseny a munkavállalókért és a sajátjaik megtartásáért a konkurensekkel szemben.