Employer Branding, Recruitment Marketing

A munkáltatói márka a cég által képviselt külső és belső értékek és a dolgozóival való bánásmód összessége. Meghatározza, hogy milyen kép alakul ki a munkaerőpiacon a cégről, így legalább annyira fontos, mint a cég termékeinek marketingje.

Konzultációt kérek

Miért van szükség Employer Brandingre?

Napjainkban már nem elég egy hirdetés, hogy a megfelelő munkavállalókat vonzzuk, szükséges hozzá, hogy felkeltsük a passzív álláskeresők figyelmét is, hogy a jövőben potenciális munkáltatóként nézzenek a cégre.
 
Hogy a cég megfelelő minőségű és mennyiségű munkavállalóhoz jusson, illetve őket hatékonyan a szervezetben tartsa, jó Employer Brandingre van szükség.

A munkáltatói márkaépítés elemei

Employer Branding audit

A munkáltatói márka építés megalapozó lépése az ügyfélnél meglévő érték elemek összegyűjtése, megismerése és elemzése, szükség esetén az érték elemek meghatározása. Emellett a piaci és munkaerő piaci versenytársak kommunikált értékeinek vizsgálata is fontos, hiszen ennek ismeretében lehet tökéletesen finomhangolni a kommunikálandó értékeket és felépíteni a megosztani kívánt tartalmakat, üzeneteket.

Employer Branding stratégia

A munkáltatói márka építésének, erősítésének alappillére az egységes Employer Branding stratégia kialakítása és erre épülhetnek közvetlenül az egyes intézkedések, akciók. Fontos, hogy a jó Employer Branding  stratégia összhangban van a cég üzleti stratégiájával, HR stratégiájával és természetesen Recruitment stratégiájával.

EVP (Employee Value Proposition)

Az employer branding alapja az úgy nevezett EVP azaz Employee Value Proposition, azaz a munkavállaló által tapasztalható értékek és lehetőségek gyűjteménye. Ez a dokumentum egy kinyilatkoztatás, melyet olvasva a potenciális jelöltek láthatják mit képvisel a cég és mit profitálhatnak abból, hogy az adott cégnél dolgoznak. Fontos, hogy minden munkáltatói márkaépítést érintő belső vagy külső intézkedés ezzel a dokumentummal összhangban legyen.

Céges rendezvények:

Akár céges események és rendezvények is fontos eszközök lehetnek a munkáltatói márkaépítés során. Ilyenek lehetnek a karriernapok, nyílt rendezvények és nyílt napok, amelyen keresztül az érdeklődők betekintést nyerhetnek a vállalat életébe, beszélhetnek személyesen a kollégákkal és a cégnek is lehetősége nyílik bemutatkozni és átadni az egyedi munkavállalói élményeket és lehetőségeket. 

Employer Branding kampány és akciók

A megfelelő megalapozást követően egységes recruitment marketing kampányt és kommunikációt implementálunk, amelynek az ügyfél igényeitől függően számos tartalmi eleme lehet. 

Kiemeltük a legtipikusabbakat:

Social Media:
A közösségi oldalakon való megjelenés a legfontosabb eszköz, amelyet a munkáltatói márkaépítés stratégiájában használni érdemes. Ez az az eszköz és csatorna, amelyen keresztül a cég direktben a célközönséggel kommunikálhat, mutathat egy szeletet a vállalati kultúrából és az általa képviselt értékekből és megoszthatja a munkavállalók pozitív élményeit.
Karrierportálok, Microsite:
A karrierportál a következő fontos eszköz, mely üzenetet hordozhat a potenciális jelöltek számára. Ezen keresztül ideális esetben azonnal elérhetőek a nyitott pozíciók,  a munkavállalói léttel kapcsolatos, előnyök, juttatások, kompenzációs eszközök, valamint lehetőséget nyújthat a korábbi jelöltek pozitív tapasztalatainak megosztására is.  Alternatíva lehet főképpen nemzetközi ügyfeleink esetében a cég adott országban elérhető nyitott pozíció megjelenítésére Microsite építése, amely szintén jelentős Employer Branding üzenet hordozó felület.

A munkáltatói márkaépítés a sikeres jövő alapja

Belső munkáltatói márkaépítés

Az MPS módszerei nem csupán arra koncentrálnak, hogy ügyfelünk külső megítélése jó legyen, hanem arra is, hogy a megszerzett munkavállalók lojálisak és boldogok legyenek a vállalatnál.

A munkáltatói márkaépítés ugyanis nem kizárólag egy külsősöknek szóló folyamat.

Az MPS-től ügyfeleink nem kizárólag kifelé koncentrált munkáltatói márkaépítési megoldásokat kaphatnak, hanem a munkavállalók megtartását is szem előtt tartó szolgáltatást, hiszen a kettő egymást erősítő folyamat.

Munkavállaló megtartását segítő szolgáltatásaink

Munkavállalói megtartás növelése

Ugyanúgy meg kell szólítani a jelenlegi munkavállalót, hiszen a jó employer branding célja a munkavállalók megtartása egyaránt.

Ehhez különböző eszközöket lehet használni:

    • a folyamatos dolgozói elégedettség mérések,
    • az objektív visszajelzési csatornák a vezetőség számára,
    • belső rendezvények
    • munkavállalói fórumok,
    • hatékony belső kommunikáció
    • átfogóan a teljes munkavállalói út élményének mérése (Employee Experience)

Ajánlási program

Egy másik eszköz, amely a cég szempontjából is profitábilis lehet egy ajánlási program, amelyben különféle díjazásért cserébe a munkavállalók ajánlhatnak új kollégákat pozíciókra.

Ezzel a cég csökkentheti némileg a toborzási költségeket is, miközben gyakorlatilag ingyen reklámot kap a saját kollégáitól.

Munkavállalói életút, “employee journey”

A munkavállalók számára lényeges lehet az is, hogy mennyire tisztán van prezentálva számukra az előrelépési lehetőségek tárháza, az úgynevezett “employee journey” azaz a munkavállalói életút, vagyis, hogy milyen problémával hova fordulhatnak, milyen lehetőségeik vannak karrier és fejlődés szempontjából.

Motivációs eszközök alkalmazása

Ezeken kívül számos motivációs eszköz lehetséges, például egy közös belső közösségi média tér, amelyen kizárólag a jelenlegi kollégák posztolhatnak képeket, élményeket, kérdéseket és válaszokat, természetesen moderált környezetben.

Munkáltatói márkaépítési módszertanunk

Komplex szervezeti vizsgálat

Online és személyes interjúk segítségével feltérképezzük a szervezet működését és kultúráját.

Dolgozói elégedettségmérés

Alternatív audit eszközként alkalmazzuk a munkavállalói elégedettség felmérését a munkáltatói márka fejlesztéséhez.

Céges értékek vizsgálata

A vállalati értékek elemzése és szükség esetén azok egyértelmű meghatározása (Employee Value Proposition – EVP).

Versenytárselemzés

A versenytársak employer branding stratégiájának és kommunikált értékeinek feltérképezése.

Employer Branding toborzás támogató elemek

Vizuális arculat, közösségi média tartalomkészítés, kreatív szövegírás, álláshirdetés-minták és LinkedIn InMail sablonok kialakítása.

Employer Branding kommunikációs elemek

Employer Branding stratégia kidolgozása, konkrét lépések, feladatok és felelősök meghatározása.

Online kommunikációs kampányok

A recruitment folyamatok marketingtámogatása célzott online kampányokkal.

Munkaerő-megtartási stratégiák

Belső employer branding eszközök kidolgozása a munkavállalói hűség és elkötelezettség növelésére.

Belső kommunikációs csatornák fejlesztése

A folyamatos és hatékony kommunikáció biztosítása a munkavállalók és a vezetők között.

Egyedi események és rendezvények

Meet-upok, nyílt napok és employer branding fókuszú események szervezése (pl. MPhackS), akár toborzási céllal is.

Kapcsolat

Pelle Dávid

CEO  @MPS

Megbízható Employer Branding stratégiára van szüksége?

A munkáltatói márkaépítés kulcsfontosságú a tehetségek bevonzásában és megtartásában. Megmutatja, miért érdemes adott cégnél dolgozni, növeli a munkavállalói elégedettséget, és hosszú távon versenyelőnyt biztosít a munkaerőpiacon.

MPS megjelenések és blog 

2024.12.12.
Budapest Business Journal hazai HR & Recruitment TOP 50

Az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy bekerültünk a Budapest Business Journal hazai HR & Recruitment vezetőinek Top 50-es listájára toborzási, RPO és Employer Branding szolgáltatásainknak köszönhetően. Egy-egy ilyen elismerés mindig megfelelő okot ad egy kis visszatekintésre, ami most sem marad tel; végig pörgettük: hogyan épült fel az MPS elköteleződésből és töretlen lelkesedésből a nulláról, hogy […]

Read More
2024.01.23.
Gyakran ismételt kérdések az RPO-ról (GY.I.K.)

Az RPO egy optimális megoldás megnövekedett toborzási igények, speciális szakértelmet vagy komplex megközelítést igénylő projektek professzionális rendszerben történő megvalósítására, ahol a toborzási folyamat részben vagy teljeskörűen kiszervezésre kerül az adott szakterület specialistájának. A fentiek mellett szintén javasolt RPO szolgáltatót igénybe venni, amennyiben metrikákra épülő toborzás létrehozása a cél.

Read More
2023.11.06.
Dun & Bradstreet AAA - A pénzügyileg legstabilabb cégeknek járó elismerésünk

Nagy megtiszteltetés cégünk számára, hogy a Dun & Bradstreet objektív cégminősítése alapján a legjobbak között szerepelhetünk. Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a piacon tisztességesen járjunk el, így fontos számunkra, hogy cégünk stabilitását és megbízhatóságát egy külső szakértő is megerősítette. Hisszük, hogy a Dun & Bradstreet Tanúsítvány segítségével ügyfeleink, szállítóink, munkavállalóink felé is tovább fokozzuk azt a bizalmat, […]

Read More
Tovább olvasok
chart-barsrocketbullhornmagnifiercross linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram