Toborzás és Employer Branding támogatása alternatív megoldásokkal? Igen, mi megcsináltuk!
Az utóbbi időben gomba mód szaporodnak a technológia területre fókuszáló események, meetupok és a külső-belső hackathonok vagy ideathonok sem mentek még ki a divatból! Az okuk rendkívül kézenfekvő!
Ezeknek a találkozóknak, tudásmegosztásoknak már nem csak az a célja, hogy új releaseket prezentáljunk vagy épp egy innovatív megoldást pitcheljünk, viszont annál inkább, burkolt módon támogatjuk a toborzási folyamatainkat a megjelenések során elhelyezett értékajánlatainkkal.
Fontos szem előtt tartani, hogy ezeken az eseményeken nem elvárható cél, hogy az event végén már be is dobja valaki az önéletrajzát a virtuális postafiókunkba. Előfordulhat, de nem jellemző. Ez egy jóval hosszabb folyamat, számos állomással megtűzdelve, ahol a végén már egy tudatos döntés eredményeként alkalmazhatjuk az új kollégát.
Miért is fontos ez?
A hosszú évek felméréseire alapozva elkötelezett, tudatos kiválasztási folyamatokba lépő, vállalatunk értékeit ismerő kollégát kapunk, akik nem meglepő módon sokkal tovább maradnak a pozíciójukban, mint azok, akiket egy gyors kiválasztási folyamat végén illesztünk be.
Az elmúlt évek során hosszasan ventilált a szakma arról, hogy a jövő toborzása a megtartás. Számos módszer előkerült ezen folyamatok támogatására. Valahogy mindig ott indult a folyamat, hogy a kolléga már nálunk dolgozik és mindenféle játékos rendszerrel, sörcsaptól a csocsóig tartsuk meg. Tényleg erre van szükség? Részben. Lehet ez is megoldás. Viszont, ha egy lépéssel előre lépünk és a tudatos kiválasztási folyamatainkba ágyazzuk be a megoldást, akkor az eredmény nem marad el!
Mikor érdemes ezt elkezdeni?
AZONNAL!
Hangzatos szaknévsorból megismert gondolattal válaszolva aki lemarad, kimarad. Mivel ez a rendszer nem csak toborzásra fordítható, nem csak employer brandinget támogat, de a vállalatunk pozícionálására és egyéb marketing funkciók támogatására is alkalmas, ezért érdemes mielőbb belecsapni a szervezésbe. Az MPhackS már évek óta meghatározó szereplője mind a nagy- és középvállalati szegmensnek, de számos startupot is sikeresen támogattunk rendezvényeinkkel az évek során.
CSAPJUNK BELE, AZ ELSŐ JELSZÓ: TEHETSÉGKUTATÁS!
Ezek az események mágnesként vonzzák a kreatív, újító szakembereket, akik oda vannak a technológiai fejlesztésekért, kihívásokért. A résztvevők különböző készségekkel, kompetenciákkal, mindsettel és tapasztalatokkal rendelkeznek, és egy ilyen esemény lehetőséget biztosít a számukra, hogy megmutassák, mit is tudnak valójában. A vállalati partnereink közvetlenül találkozhatnak a potenciális jövőbeli munkavállalóikkal, tehetségekkel, ahol az MPhackS lehetőséget biztosít arra, hogy felmérhessék a szervezetbe való illeszthetőségüket.
TRENDI ÚJDONSÁGOK
A tech eseményeken való részvétel lehetőséget biztosít arra, hogy a vállalatok nyomon kövessék a legfrissebb trendeket, innovációkat. Ezek az események tartalmazhatnak előadásokat, workshopokat és klasszkius vitákat / beszélgetéseket. Minden apró részletet nem ebben a blogban szeretnénk megosztani, de azt mindenképp szeretnénk kiemelni, hogy ez segít a vállalatoknak jobban kommunikálni a technológiai területen dolgozó szakemberekkel és megérteni a belsős munkakörnyezetet, ami jelentősen emeli a vállalat vonzerejét.
NETWORKING, AVAGY TÖBB LEGYET EGY CSAPÁSRA
A tech eseményeken való részvétel szintén kiváló lehetőség a kapcsolatépítésre. A versenyzők az esetek többségében csapatokban érkeznek, ezért a cégeknek lehetőségük van egy már jól bevált összeszokott csapatra is “lecsapni”.
Az onboarding folyamatok egyszerűsítését is várhatjuk egy-egy rendezvénytől, hiszen az együtt gondolkodás időtartama alatt remek kapcsolatot tudunk kiépíteni.
Az onboarding felgyorsítása recruitment költségcsökkentéssel jár, arról nem is beszélve, hogy a vállalatok képviselői személyesen találkozhatnak minden egyes szakemberrel, megismerhetik kód szettjeiket, gondolkodásmódjukat. Tehát egy komplett pool-t építhetnek fel, ami hosszú távon jelentős előnyökkel járhat a toborzási folyamatok során.
EMPLOYER BRANDING
A tech események támogatása és szponzorálása pozitív hatást gyakorol a vállalatok hírnevére és számos fent leírt folyamatra. Az ilyen eseményeken való részvétel és a tech fejlesztések támogatása erősíti a vállalatok szakértelmét és elkötelezettségét, így a cégek vonzóbbá válnak a tech-es szakemberek számára.