Mi is az a Recruiter on Demand?
Amikor ideiglenes erőforrás bevonására merül fel igény a toborzási projektjeinken, akkor gyors és hatékony megoldás a Recruiter On Demand szolgáltatás, ami nem csak rugalmasságot biztosít időtartamban és szolgáltatásban, de jelentős költséget és időt is megtakaríthatunk vele.
Az RPO szolgáltatáson belül a "Recruiter on Demand" kiemelkedően eredményes bizonyos helyzetekben a klasszikus ügynökségi toborzás és az inhouse recruitment alternatívájaként, hiszen nem csak a tervezett, de a váratlan helyzetekre is megoldást nyújt. Az alábbiakban bemutatok néhány olyan "deal breaker" tényezőt, amelyek miatt a partnereink inkább az RPO mellett döntenek szemben az ügynökségi vagy a belső recruitment csapat bővítése helyett.
Jó hír minden HR vagy TA vezető számára, hogy a „Single Point of Contact”, azaz az egycsatornás kapcsolattartás itt is igénybe vehető. Ennél a szolgáltatástípusnál elsősorban 1-3 Recruitert biztosítunk a projekthez, és a hangsúly a Recruiter személyén, szenioritásán és iparági tudásán van. Sokan azt mondanák, hogy az egy fős kiszervezett Recruiter személyében nincs jelentősége az SDM funkciónak, viszont elfelejtik a riporting szerepkört, ami nem csak múltbeli adatokat dolgozza fel, de előrejelzésekkel is felruház bennünket, ami a stratégiaalkotásnál kiemelkedően fontos lesz.
Ne féljünk megkérni a szolgáltatót, hogy a számunkra biztosított toborzó szakembert mutassa be, és egy interjús rendszer keretein belül kerüljön kiválasztásra, hiszen a kiválasztás után a kolléga egy lesz a cégünk toborzói csapatából, akire toborzási oldalról a legfontosabb feladatot bízzuk rá, a megszólítást, kapcsolattartást, stakeholder managementet (külső és belső egyaránt) és a kiválasztást.
1. SKÁLÁZHATÓSÁG
A klasszikus ügynökségi toborzás során a vállalatok hosszú távú szerződéseket kötnek az ügynökségekkel, ami korlátozza a rugalmasságot és a skálázhatóságot. Nem beszélve arról az ügynökségi hozzáállásról, hogy amikor a toborzó cég lassulást érez a partneri visszajelzésekben, vagy nem találja hatékonynak a HM-ekkel a kapcsolattartást, akkor jobb esetben csak lazít az együttműködésen, rosszabb esetben megállítja a kereséseket, amiről a partnert ritkán tájékoztatja csak. Az ROD lehetővé teszi a cégek számára, hogy igény szerint alkalmazzanak toborzási specialistákat, a projektek méretéhez és igényeihez igazodva, ami támogatja a változó terhelést és környezetet, akár lekerekített pozíciószámokra vagy külön projektek esetén.
2. KÖLTSÉGHATÉKONYSÁG
A klasszikus ügynökségi toborzás jelentős költségeket von maga után, hiszen a sikerdíjak mértéke 20%-tól a csillagos égig tartanak, így egy placement akár 2-3- vagy 5 millió is lehet az elhelyezett szakember szenioritásától, vagy a speciális szakterületétől függetlenül. Ezzel szemben az RPO típusú együttműködések jóval inkább menedzsment díjakra alapoznak, amiben korlátlan számú elhelyezés foglaltatik bele, így átláthatóbb, optimalizáltabb és rejtett költségek nélküli megoldást nyújtanak.
3. TELJES KÖRŰ BEINTEGRÁLÓDÁS
Az RPO szolgáltatás általában nagyobb mértékű bevonódást és közvetlen kapcsolatot tesz lehetővé a toborzási szakemberek és a vállalatok között, hiszen a toborzó kolléga beágyazódik a folyamatba. Ezzel a megoldással a vállalati kultúra és kommunikáció részét képzi a kiszervezett erőforrás, ami gyorsítja és hatékonyabbá teszi a döntéshozatalt.
4. MÉLYEBB PIACISMERET ÉS SZAKÉRTELEM
Az RPO "Recruiter on Demand" lehetősége lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy specifikus szakértelmet és piacismeretet kérjen a szolgáltatási díjért cserébe. Itt is kihangsúlyozandó, hogy bizonyosodjunk meg erről még az együttműködés megkezdése előtt!
5. MEGNÖVELT PIACI ESZKÖZTÁR ELÉRÉSE
A szakértelem bevonásával az RPO ügynökség teljes eszköztára kinyílik előttünk, így nem csak azokra a hirdetési csatornákra kell támaszkodjunk, amikre eddig keretünk volt, vagy nem csak azok az adatbázisok dolgozhatók fel, amelyeket eddig használtunk, hanem az ügynökség adatbázisa, csatornái egyaránt. Természetesen itt nagyon fontos kiemelni a GDPR szabályok betartását, amire külön fejezetet kell szentelni a szerződésekben.
6. IDŐMENEDZSMENT ELŐNYÖK
Ha szakértőt vonok be, akkor feltételezhetően ő már rendelkezik egy, az én pozícióimra „feltuningolt” pipeline-al, azaz a keresés elindításával egy rövid implementációs időszak után már egyből hatékonyan indulunk el a keresésben hisz tudja kihez kell nyúlnia.
Ezek az előnyök mindegyikével súlyos milliókat spórolhatunk meg, hogy az időbeli megtakarításról már ne is beszéljünk. Számtalanszor előfordul, hogy nem vehetünk fel új kollégát a csapatba, és inkább a vezető még minden kolléga nyakába tesz 10-15 pozíciót, amivel nagyon komoly terhelést ad át, vagy GYES pótlásos pozícióba határozott szerződéssel keresünk toborzó kollégát, ami szinte lehetetlen küldetés szokott lenni. Ezeknek a folyamatoknak kiváló alternatívája az ROD szolgáltatás egy jól strukturált RPO keretein belül.