Megfelelően célzott sourcing nélkül nincs hatékony toborzás!
„Sourcernek lenni nagyon COOL dolog!”
Egy nagyon egyszerű hasonlattal élve olyan lenne a recruitment sourcing nélkül, mint a zenekar dobos és basszusgitáros nélkül, hiszen ez mindennek az alapja! Ha valaki szólózgat a sarokban, akkor az is zene lesz, de ritmus és alap nélkül soha nem lesz teljes a hangzás.
Az RPO különböző komplexitási szintjeit értékelve a Sourcing Hub Támogatást tekinthetjük a bázisnak, ami egy hatékony és megbízható megoldás a toborzás megalapozására. Itt szólítjuk meg és érhetjük el a jelölteket az első brand message-el. Olyan ez, mint egy előretolt helyőrség, akivel először találkozik a jelölt és nagy valószínűséggel utoljára is, ha nem ültettünk el megfelelő minőségű üzeneteket. Azonban, ha jól képzett sourcerekkel lépünk a folyamatba, akkor már félig nyert ügyünk van, hiszen a jelöltek igenis válaszolni fognak, és nemcsak előszűrhetjük őket, de a megfelelő értékajánlatot (value proposition-t) is célba juttathatjuk.
Hoztam egy nagyon egyszerű példát az IT fejlesztés területéről. Ha az ügyfelünk frontend technológiákra keres szoftverfejlesztőt, nem szólíthatunk meg backend fejlesztőket (Javascript és JAVA tipikus esete – A Java mindkettőben szerepel, mégis teljesen más...). Ilyenkor a lehető legrosszabb helyen helyezzük el az üzenetet, sőt rossz képet állítunk ki magunkról és a cégünkről, mert nemcsak, hogy nem értünk a területhez és nem is érdekel minket, hogy mit csinál a megszólított jelölt, de csupán le akartuk tudni a munkát, kiküldtük a napi 50 inmailt és megvagyunk.
Itt milyen választ várhatunk? Leginkább semmilyet. Azt elérjük, hogy a fejlesztőmérnökünk még messzebbre helyezkedik el, és elkezd egy falat is építeni. Olyan területen még inkább izgalmas ez a történet, ahol a sourcereknek nincs lehetősége sok üzenetet kiküldeni, mert egyébként is kevés a jelölt vagy zárt a piac. Gyakran találkozunk olyan „kollégákkal” az interjú folyamatainkban, akik tegnap még bolti eladók, nyelvtanárok voltak és ma már IT recruiterekké váltak, csak azért, mert a Linkedin titulusukat így adták meg. Ettől még senki nem vált sourcerré, csak higított egyet az egyébként is híg szakmán.
Az MPS-en belül kínosan ügyelünk rá, hogy nem lehet ügyfél felé kiszervezett sourcer olyan kolléga, aki nem végzi el az onboarding tréningeket, és először nem belső projekten bizonyítja rátermettségét. Talán lehetnek kivételek a seniorok között; de a képzés egységes, és mindenkinek el kell sajátítania az MPS szemléletét:
Legjobbnak lenni a hazai piacon!
Gondoljunk bele milyen blamázs, ha egy szolgáltatást értékesítünk az üzleti életben, egy terület specialistáinak tűntetjük fel magunkat, és gyakran a partnernél még az asszisztensek is többet tudnak az adott területről.
Sourcernek lenni rocksztárság, nagyon is cool dolog.
Nem ugyanaz mindenki karrierútja, így nem is vezet mindenki karrierútja a recruitment irányába. Van, aki a sourcing ranglétrát szeretné végig mászni és ez nagyon jól van így! Az MPS sourcing csapat vezetője 20 éves tudással a háta mögött irányítja a csapatot, és motiválja őket a mindennapokban. Azt gondolom érthető, hogy miért nincs olyan helyzet, amivel még mi sem találkoztunk.
Napjainkban óriási kihívás mindenki számára a „perfect match” jelöltek felkutatása, megtalálása és bevonzása. A feladom a hirdetést dogma már rég nem működik (még akkor is így van ez, ha valamennyit visszajött), és mint mindenre a sourcingra is külön tudományként kell tekinteni, külön csapattal és külön stratégiával. Az MPS szolgáltatásai között a tavalyi évben a komplex RPO szolgáltatás mellett a Sourcing támogatás volt a legnépszerűbb az ügyfeleink körében.
Miért válasszuk a Sourcing Hub Support szolgáltatást?
TAPASZTALT SZAKÉRTELEM
Az MPS Sourcing csapata kiemelkedő tudással és tapasztalattal rendelkezik a komplex vagy egyedi toborzási folyamatokban. Nálunk a sourcing nem csak egy buzzword, hiszen tapasztalt kollégáinkat sokszor a már kiapadt toborzási csatornák újraaktiválására hívjuk a folyamatba, ahol nem elég értékelni a korábbi folyamatokat és kommunikációt, mindent új alapra kell építeni. Képzett sourcereink segítenek meghatározni a pozíciókhoz szükséges készségeket, kompetenciákat. Részt vesznek a kereséseket megelőző market insight kutatásokban és azok prezentációjában, majd az intake call-ok, a különböző hintek és insightok alapján kidolgozzák a testreszabott toborzási stratégiát.
JELÖLT ÉLMÉNY A MAXIMUMON
Ha kiszervezett toborzási folyamat mellett teszi le a voksát, akkor fordítson kiemelt figyelmet a kiválasztott cég employer branding tapasztalatára is. Mivel a megszólításaink havi szinten több száz releváns jelöltet érhetnek el, ezért a márka megismerése és kikommunikálása kiemelt helyet kell kapjon minden pont között. Miért?
Candidate experience szempontok alapján feljebb már említettük, hogy nem mindegy mit tapasztal meg a jelölt vagy a Hiring Manager. Az adott stakeholdernek minden fázisban ismernie kell pontosan, hogy mi fog történni, ami hatalmas versenyelőnnyé kovácsolható. Növeli az elköteleződést, és építjük vele a céges márkát is. Nem biztos, hogy minden megszólított jelöltünk holnap be kell lépjen a kiválasztási folyamatba. Fontos, hogy épüljön egy pipeline, amire bármikor támaszkodhatunk, azaz a networkünk szépen organikusan felépül ezáltal.
Fokozatosan az elköteleződésen keresztül a márkánk vonzereje szépen versenyelőnnyé épül, nem említve a kultúrális és csapatépítési szempontokat.
NETWORK
Csapatunk a működésünk 23 éve alatt szinte kimeríthetetlen jelölt-hálózatot épített fel, amelyben különböző iparágak elismert szakértői szerepelnek. Az MPS adatbázisában szereplő jelöltek alapos előszűrésen mennek keresztül, amiről értékelést készítünk, hogy a lehető legmegfelelőbb illeszkedéssel ajánlhassunk Önnek jelölteket.
CÉLZOTT TOBORZÁSI STRATÉGIÁK
A Recruitment Sourcing Hub Support segítségével kidolgozott és célzott toborzási stratégiák mentén hatékonyan célozzuk meg a megfelelő jelölteket, amivel időt, energiát és költséget is spórolhat a toborzási folyamatban.
FLEXIBILITÁS
Felismertük, hogy minden ügyfél más igényekkel érkezik, ezért rugalmas megoldásokat kínálunk, amelyek testre szabhatók az Ön vállalati környezetéhez és egyedi céljaihoz. Legyen szó átmeneti, rövid projekt alapú támogatásról vagy hosszú távú partnerségről. Mi egy folyamatosan képzett, nagy létszámú és diverz sourcing csapattal segítjük a kiválasztást.
HATÉKONY EREDMÉNYEK ÉS RIPORTOK
A Recruitment Sourcing Hub Support célja a hatékony eredmények elérése mellett az ügyfelek megfelelő tájékoztatása a toborzás folyamatairól. A riportok komplexitása változhat a projekt méretétől, a bevont sourcer kollégák és a pozíciók számától egyaránt. Munkatársaink szorosan együttműködnek a belső (inhouse) recruitmentben kijelölt párjukkal, akár onsite vagy near onsite jelenléttel.
Partnereink visszajelzése alapján az MPS Sourcing HUB szolgáltatás sikere abban rejlik, hogy a teljes folyamat során a pozíciók gyors megismerése és megértése mellett a szoros együttműködésen keresztül, a lehető leggyorsabban a legjobb jelölteket szűrjük elő és ajánljuk ki.
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette az érdeklődését, és szeretne többet megtudni a termékről, kérem keresse kollégánkat direktben vagy foglaljon időpontot.