COST PER HIRE, azaz mennyibe kerül 1 fő felvétele

COST PER HIRE, azaz mennyibe kerül 1 fő felvétele

  • 2023. május 30.
  • Kategória RPO

Rengeteget beszélgetünk az elmúlt időszakban Cost per Hire és Cost per Offer mutatókról, és gyorsan leszögezhetjük, hogy minden iparág, cégméret, lokáció más és más eredményt ad,
de a cost per hire-t befolyásolja egy ramp-up mérete, a pozíciók összetétele, a toborzási csapat felépítése és számos más eleme is a folyamatnak.

52%

Ennyivel is csökkenhet a Cost per Hire, ha megfelelő RPO megoldást választunk

Klasszikus munkaerőközvetítési projektek esetén a cégek nagyságrendileg a kiközvetített jelölt bérének éves 20-22%-át kérik el a megbízótól, azaz egy átlagos medior mérnöki vagy fejlesztői bér esetén nagyságrendileg 2,5-3millió Ft-ba kerül a folyamat.

Ez hatalmas költséget jelentene párhuzamosan 5-8 nyitott pozíció kezelésekor, így itt nagyon fontos javítani/gazdaságossá tenni a toborzási költségeket.

Ilyenkor célravezető megoldást jelenthet egy célzott RPO megoldás, ami NEM CSAK EGY JELÖLTET ÉR a végén.

Célzott RPO megoldás

Vállalata válogatja, de jó esetben elvárható, hogy a legkomplexebb folyamat és stakeholder menedzsment, továbbá komplex riporting is része legyen a folyamatnak, ami akár a

harmada is lehet az agency toborzás számlaértékének.

Nem szeretném elvitatni az ügynökségi toborzási folyamatok szerepét, hiszen számtalan esetben indokolt az „egyedi” folyamatmenedzsment. A szenioritás, pozíció egyediség viszont nem indokolja a klasszikus ügynökség bevonását a toborzási folyamatokba, hiszen az RPO ügynökségek recruiterei az adott területek specialistái (ez szenioritást feltételez). Zárójelesen fontos megjegyezni, hogy ha ez nem így van, akkor ideje változtatni.

Miért fontos tapasztalt szakembereket megbízni?

Sokat beszéltünk róla, hogy mennyire fontos, hogy szolgáltatói oldalról az egyik legkritikusabb feladat olyan tapasztalt kollégák biztosítása RPO projektekre, akik már önmagukban a siker zálogai.

Egy erős senior kolléga erős stakeholder managementtel a leghatékonyabb kvázi belső erőforrás, akinek:

  • ráhatása van a folyamatokra, hiring managerek-re,
  • egyidejű valós piaci információkkal, pl. bérpiaci információkkal látja el a Partnereket,
  • gyűjti az adatokat, mér és ezek alapján riportol a vezetőknek
  • tud eszkalálni és konfliktust kezelni
  • tehermentesít és döntés előkészítő szerepet is vállal.

Az RPO sikeressége

Azt mindenképpen ki kell hangsúlyozni, hogy egy RPO sikeressége nem mindig egyenlő a nagyon alacsony Cost per Hire-el.

Összességében a financiális mutatók fontosak az RPO szolgáltatások sikerének és értékének értékeléséhez, de fontos figyelembe venni más nem pénzügyi tényezőket is, például:

  • a jelöltek minőségét,
  • a jelöltek vállalati kultúrába való illeszthetőségét,
  • a diverzitást is,

ami itthon még vegyes képet mutat ugyan, de egy fontos mutató a vállalatok toborzási folyamataiban!

A siker érdekében egy dolog biztos:

az RPO szolgáltatásokkal kapcsolatos visszajelzéseket mindig alaposan értékelni kell, és az ügyfeleknek gondosan kell kiválasztaniuk az RPO ügynökséget, amelyik megfelelően illeszkedik az igényeikhez. Merjenek referenciát kérni, akár többet is, olyat akikkel tudnak beszélgetni mind a pozitív, mind a negatív tapasztalatokról, ezek később aranyat érhetnek időben, energiában és megspórolt recruitment költségekben!

Cimke: Nincs cimkézve